Druhy lodi

Existuje mnoho různých typů lodí. Jedním typem je barque. Je to hranatá loď se dvěma nebo třemi stěžněmi. Dalším typem je řezačka. Tato menší plavidla jsou veslována s osmi vesly. Používaly se k přepravě nákladu a pošty mezi přístavy. Zde jsou některé z nejběžnějších typů lodí.

Bitevní loď je velká, rychlá válečná loď. Tento typ lodi je odvozen od dřívějších lodí této řady. Devatenácté století vidělo zavedení železného plátování pro velké válečné lodě a parní energie nahradila plachty jako způsob pohonu. Díky tomu byly lodě neuvěřitelně odolné, s trupy, které mohly být tak tlusté, že zbraně nemohly proniknout. To znamenalo, že jediný způsob, jak potopit silně obrněné nepřátele, bylo potopit je berany.

Lodě pro obecné náklady přepravují zboží a jsou často vícepodlažní. Tyto lodě mají také zařízení pro nakládání a vykládání nákladu. Jejich náklad je často paletizován nebo sjednocený. V minulosti se tyto lodě používaly k přepravě všeho možného od potravin po ropu. Dnes se však pro tento druh dopravy používají jen zřídka.

Tankery: Tankery jsou velké lodě, které mohou přepravovat velké množství kapaliny. Mohou přepravovat různé druhy chemikálií. Tankery se dodávají v různých velikostech a některé pojmou až několik set tisíc tun. Z tohoto důvodu musí mít dvojitou konstrukci trupu. Jsou také známé jako super tankery.

Lineární lodě: Lineární lodě se od dob druhé světové války docela změnily. Nyní jsou to vysoce pokročilé, plně buněčné kontejnery. Tyto lodě jsou nyní 100 metrů dlouhé a až 350 000 tun. Kromě nákladních lodí existují také feederové lodě, které přepravují náklad z velkých přístavů do menších přístavů. Napájecí lodě jsou také jedním z nejstarších typů lodí. Kdysi převáželi různé druhy nákladu, často v menších balíkech.

Povrchová plavidla: Povrchová plavidla byla navržena s ohledem na rychlost a odolnost. Často byly vybaveny torpédomety a mohly předběhnout nepřátelské válečné lodě. Tato plavidla měla také dostatečnou rychlost, aby zastínila nepřátelské válečné lodě a hlásila jejich přítomnost hlavní flotile. Tato plavidla byla často vyrobena pro dlouhé cesty a mohou pokrýt velký rozsah.

Mořské vlny způsobují řadu různých typů pohybů, včetně kolébání, houpání a převalování. Tyto síly způsobují, že loď zažívá vysoké tlaky a namáhání, a je třeba je vzít v úvahu při navrhování lodi. Posádka a kapitán lodi jsou v těchto pohybech dobře zběhlí a jsou vycvičeni, aby se vyrovnali s jakýmkoli rozbouřeným mořem.

Před příchodem výletních lodí bylo hlavním účelem osobních parníků přepravovat lidi. Lodě měly různé třídy a cestující první třídy byli bohatě ubytováni v luxusu. Mezitím se cestující v nižších třídách tísnili co nejtěsněji.